sommarrrr

Känns som sommar i luften! Hur härligt som helst! dock är jag jätte förkyld.
Ska dra igenom mina dagar lite snabbt vad jag har gjort osv..
Tisdag: Den dagen jag blev riktigt sjuk, hostade och snorade eller ah jag kunde knappt andas alls. Mådde illa hade ont i huvudet osv... Så jag var hemma från skolan tillsammans med pappa som också mådde dåligt.
Senare på kvällen kollade jag när Nicole och Emmy hoppträna!
Onsdag: Full rulle hela dan om jag säger så! Gick upp vid 7 och ner till stallet, fixade allt där och sedan red jag robby och efter det vid 10 gick jag bort till carina och tränade med Cat Walk (catten).
Vid halv 1 åkte jag upp till Emmy, åkte till Evelinas student tillsammans med henne och hennes familj vid kvart i 2. Sedan vid 5 hämta Pappa mig hos Evelina så var det hem och byta om för jag skulle möta upp Jennifer och några andra och åka till Liseberg för att kolla September och Petter! Love på September, petter är ju sådär xd
Stog längst fram förövrigt vilket var grymt! haha kom några fulla vuxna och knödde sig in, hur konstigt men kul som helst xD Stack hem vid 11 så sov jennifer hos mig <3

Torsdag: Båda två vaknade vid typ halv 9-9 och hostade hur mycket som helst. Båda var typ sjuka, jag sjukare än vad jag vart innan xd
Vi åt frukost och sen gick vi ut och flyttade hästarna till den nya sommarhagen, de gillade dem nog!;)
haha ja körde traktor första gången i mitt liv, crazy xd
Sen gick vi in och slingade jennifers hår igen, vilket resulterade riktigt nice tror jag!  good feelings ;)
Jennifer stack vid halv 3 och sedan tränade jag catten för carina idag igen, hon gick huuur fint som helst!
Tränade även Robby, dock inte lika hårt efter, han var hur fin som helst i traven och skritten, i galoppen blev han lite stark och stum men gud vad nöjd jag var med han! Måste bara jobba med hans galopp, bygga upp hans styrka och kondition.
Fredag: Gick upp tidigt idag också, haha.
Tog hästarna sen gick jag upp och åt frukost, sen vid 11 gick jag ner till stallet, mockade en box och sedan kom emmy D: 
Så fixade jag Catten för jag skulle  bort och hoppträna henne för Ewa. I början var hon lite dragandes men i slutet fick jag henne att vänta lite mer på mig. hahah det är lite lydnads träning som fattas! Vildingen där;)
Robby fick vila idag för han var så himla trött efter igår, och eftersom han inte får gå för mycket så var det bäst så.
När vi kom hem  duscha jag snabbt sen grilla jag och Emmy hamburgare (h) sen körde pappa ner oss till kiosken och så köpte vi glass , mums. Varit hur varmt som helst idag!
Sedan cyklade vi upp till Krk , så red vi susie. Båda satt på henne och det var hur härligt som helst när vi galopperade vid sommargräshagarna !
Sen gick vi upp till Emmy och solade, typ vid halv 6 lagade vi mat och sedan cyklade jag och Emmy till ett stall som vi ska jobba i under helgen. fixade allt där och sedan cyklade jag hem till mig och Emmy till sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0