Hästsporten

Hästsporten är fantastisk! Och med fantasktisk menar jag allt, från att börja på ridskola till att bli en stor elitryttare. Bara lilla jag som har haft min ponny i 5 månader tycker det är fantastiskt. Att vakna på morgonen och gå ner till stallet för att fodra och kanske ta ut sin häst? jaa, att hon/han gnäggar när man öppnar stalldörren , det är..  ässå man blir så himla glad inom sig. Och hästen är social, öronen framåt och nyfiken. ja det är så sjukt härligt och då ångrar man sig inte alls att man gick upp mellan 6-7 på morgonen bara för att gå ner till stallet.
När man tränar tillsammans med sin häst/ponny och finslipas till ett fint och rutinerat ekipage. både inom hoppningen och dressyren eller annan träning. Man träffar nya kompisar, som dessutom har samma intressen, ngn att dela dagen med?
Och på tävling, där vi samlas. Vi samlas där för vi har samma intresse. Och träffa dom från träningen ?  och kolla hur det går för kompisarna ? Gemenskap ! Det finns nästan överflöd av gemenskap inom Hästsporten.
Från att vara så liten kan man bli så stor!
Jag är så glad att min mormor ledde in mig på denna väg som jag står på idag, och mina underbara föräldrar som alltid finns där och stöttar mig! Och Robby min ängel utan honom skulle jag aldrig utvecklats på detta sätt . Varje dag är en ny och liknar inte  någon annan i Hästsporten.
Därför är Hästsporten fantstisk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0